Persoonlijke benadering bij het bieden van oplossingen
Uitstekende service. Wij staan altijd voor je klaar
Een transparante en eerlijke prijs voor geleverde diensten
ATR Group brengt mensen en organisaties samen!
ATR Group is sinds jaar en dag actief in de sectoren spoorbouw, installatie, elektrotechniek en in de bouwwereld. Projecten vragen om technische vakmensen die over de gevraagde kwaliteitseisen beschikken. Deze mensen vinden is een kritische succesfactor. Als specialist in flexibel inzetbare technische vakmensen kan ATR deze zorg uit handen nemen.
Voor dit interview spreken we met Ruud Hövelings, directeur operations en verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van alle werkmaatschappijen van ATR. Toen hij twee jaar geleden in deze functie begon was hij op zoek naar een ICT partner en koos bewust voor Tel-it. Ruud licht toe hoe de samenwerking verloopt.
Samen groeien
ATR is gaan groeien en had, toen Ruud begon, een onderneming overgenomen. “Ik zag hoe de systemen hier draaiden en dacht; hier moeten we nu een kwaliteitsslag in maken. En ik wilde naar één systeemlandschap,” vertelt Ruud. ATR werkte al met Tel-it in een kleinere vorm en die andere onderneming had zijn eigen provider. Dus zijn beide partijen uitgenodigd. “De grote vraag was hoe zij het systeemlandschap zagen en of deze partijen mee wilden groeien met ATR. Tel-it kwam daar het beste uit. Wij zijn flexibel en kunnen altijd leveren. We zoeken dan ook partners die daarbij passen.”
Waar Tel-it graag samenwerkt als partner, ziet ook ATR daar de meerwaarde van in. “Alleen op die manier kunnen we samen groeien. Zo zie ik het samenwerken,” licht Ruud toe.
Inrichting systeemlandschap
En dus heeft Tel-it voor ATR het hele systeemlandschap ingericht. Ruud gaat verder: “En daar komt veel bij kijken. Op welke platforms gaan we werken? Waar hebben we mee te maken, financiële administraties, we willen zelf management dashboards bouwen met power BI, enzovoorts.”
Alles is zo ingericht dat aanpassingen snel te realiseren zijn. Ruud legt uit: “Stel dat wij als ATR een nieuwe onderneming erbij kopen, dan wil ik die zo binnen kunnen prikken. Dat kan nu, die basis staat nu goed. Dat was best wel een exercitie, met laptops inrichten, hardware inrichten, maar ook gewoon welke software loopt er en hoe kunnen we daar in de toekomst het beste mee omgaan.”
ICT op het hoogste niveau
Bij ATR willen ze op ICT gebied op het hoogste niveau zitten. “Omdat ik altijd vind dat je je moet aanpassen aan de snelheid van de technologische ontwikkelingen. Daar kan je alleen maar profijt van hebben. Als je je systeemlandschap op orde hebt, kan je gemakkelijker uitbouwen en meegaan met de ontwikkelingen.”
Nu de basis staat
Inmiddels is alles netjes ingericht en hebben we veel minder contact met elkaar. “Dat betekent wat mij betreft dat het dus goed loopt. We hebben enkel contact met de helpdesk als er bijvoorbeeld een nieuwe werkplek ingericht moet worden. Dat loopt goed, dat pakken ze heel goed op. Ze onderhouden het systeemlandschap en alles wat daar omheen zit, dat moet je niet onderschatten. We zitten op een 365 omgeving te werken, met Teams. Dat hebben we goed voor elkaar.”
Naast ICT ook telefonie
Ook het stukje telefonie hoort erbij. Ruud vertelt: “Telefonie doen ze ook voor ons, en dan heb ik het over mobiele telefonie: onze buitenmensen moeten hun orders op hun laptop laten ondertekenen en schieten die direct ons systeem in. Er zit ook een planningspakket op met werkbonnen, dat gaat allemaal automatisch.” Tegenwoordig is ook eigenlijk je mobiel nét een computer…
Futureproof op het gebied van veiligheid
Mobiele telefoons worden ook gebruikt voor dubbele authenticatie, zo is een telefoon gekoppeld aan de laptop. “Dat stukje veiligheid moet gewoon op orde zijn. Wat we ook gedaan hebben, is het datamanagement stukje. Wie mag waarbij en wie mag wat zien, ook dat regelt Tel-it voor ons. Dit is heel netjes ingericht. We willen op het gebied van veiligheid futureproof zijn. Privé krijg ik veel spam bijvoorbeeld, bijna niet van echt te onderscheiden. Hier krijg ik dat niet, die veiligheid is hier heel goed voor elkaar.”
Voordelen van een lokale partij
Tel-it heeft voornamelijk regionale klanten en dat wordt vaak als prettig ervaren. Ook Ruud is hierover te spreken: “Het feit dat Tel-it in Oud Gastel zit, is voor ons een voordeel. Dat is niet alleen dichtbij, maar ze kennen ons ook. Ze weten wat voor soort bedrijf we zijn. Dat maakt het makkelijker schakelen, heel informeel.”
Met beide benen op de grond
Qua bedrijven passen we goed bij elkaar. We staan allebei met beide benen op de grond. Ruud vertelt: “Ik ben van huis uit interim manager, om bedrijven naar een hoger niveau te tillen in een paar jaar. Dan heb ik vaak te maken met ICT partners. Tel-it onderscheidt zich van de rest omdat zij met beide benen op de grond blijven staan. Zij weten dat ICT belangrijk is, maar niet het belangrijkste in een bedrijf. De mensen die je spreekt hebben allemaal veel kennis in huis. Daarnaast zijn ze heel open, eerlijk, direct en transparant.”
Ontwikkelingen voor de toekomst
Bij ATR gaan ze graag met de tijd mee en houden ontwikkelingen goed in de gaten. “Sjors van Tel-it is ook veel bezig met ontwikkelingen en wil graag meedenken, maar daar is bij ATR te weinig tijd voor.” Aldus Ruud. “In de toekomst wil ik daar wel meer gebruik van gaan maken. Denk aan big data, data management, daar kunnen we wel over schakelen. Dat is een leuke uitdaging voor de toekomst. Maar door de waan van de dag komen we daar niet aan toe. Daarnaast ben ik ook geïnteresseerd in ontwikkelingen in de maatschappij, die te maken hebben met ICT. Denk aan AI bijvoorbeeld. Heel interessant voor ons. Daar wil ik wel wat mee doen als er tijd is.”
Deskundige ICT en telecom specialisten met veel ervaring
Persoonlijke benadering bij het bieden van oplossingen
Uitstekende service. Wij staan altijd voor je klaar
Een transparante en eerlijke prijs voor geleverde diensten