Persoonlijke benadering bij het bieden van oplossingen
Uitstekende service. Wij staan altijd voor je klaar
Een transparante en eerlijke prijs voor geleverde diensten
Interview met Menno Bom van Infoplaza: Samenwerking met Tel-it
Infoplaza is een weerbedrijf dat weersinformatie levert aan zowel consumenten als bedrijven. Menno Bom, directeur-eigenaar van Infoplaza, legt uit: “Door consumenten en bedrijven inzicht te geven in het weer helpen we ze met het maken van beslissingen. Voor consumenten zijn dat de labels Weeronline, Buienalarm en Weerplaza. Voor de zakelijke markt werken we bijvoorbeeld voor gladheidsbestrijders in de winter, bouwbedrijven, energiemaatschappijen en de olie- en gasindustrie op zee.”
Voor de zakelijke markt ontwikkelt Infoplaza bijvoorbeeld een dashboard waarmee klanten projecten kunnen aanmaken en limieten in het weer kunnen instellen. “Zo kunnen ze beslissen of ze aan het werk kunnen, bijvoorbeeld bij een bepaalde windkracht of windstoten,” vertelt Menno.
Het begon met mobiele abonnementen
“Ik ken Ludo al zo’n 15 jaar,” begint Menno. “Met Infoplaza werken we nu zo’n vier jaar samen. Het begon met het onderbrengen van alle mobiele abonnementen in het bedrijf. We hebben in Nederland ongeveer 80 werknemers. Voor hen hebben we mobiele abonnementen afgesloten, dat moest gewoon goed geregeld worden.”
Later wilde Infoplaza ook hun SharePoint-omgeving beter inrichten. “Dat is om bestanden te delen, zoals een company drive. Maar daarmee kunnen we ook via intranet informatie uitwisselen onder collega’s. Zeker sinds de coronatijd werken er veel vanuit huis, en ook werken veel collega’s internationaal. Dan is het belangrijk dat ze via intranet kunnen volgen wat er in het bedrijf gebeurt.”
De juiste kennis in huis
Menno vertelt dat hij natuurlijk aan Tel-it dacht toen ze op zoek waren naar een bedrijf dat hun telefonie kon verzorgen, mede omdat hij Ludo kende. “We hebben een offerte aangevraagd en na een gesprek besloten dat dit de juiste partner is. Ludo doet het natuurlijk niet alleen, dus we moeten ook vertrouwen hebben in de rest van de organisatie. Want ook door die collega’s moet je goed te woord worden gestaan. Tel-it heeft de juiste kennis in huis en is een goede sparringpartner.”
Gewoon goed geregeld
Menno merkt op dat hij Tel-it nu niet meer zo vaak spreekt, wat een goed teken is. “Dat is ook niet nodig als alles gewoon goed geregeld is. De inrichting van onze SharePoint is eenmalig. Maar als we vragen hebben, kunnen we bij ze terecht. We hebben zelf veel IT-kennis in huis, dus vaak is dat niet nodig. Maar mocht het nodig zijn, dan zijn de lijntjes bij Tel-it heel kort, je krijgt direct antwoord. Ook voor telefonie hebben we niet zoveel contact, alleen als er een nieuwe telefoon nodig is, en dat wordt gewoon goed geregeld.”
Goede service tegen een acceptabele prijs
Menno is zeer tevreden over de samenwerking met Tel-it en benadrukt: “Tel-it onderscheidt zich van anderen vooral door hun ondernemende karakter, de korte lijntjes, het directe antwoord en de goede service tegen een acceptabele prijs.”
Deskundige ICT en telecom specialisten met veel ervaring
Persoonlijke benadering bij het bieden van oplossingen
Uitstekende service. Wij staan altijd voor je klaar
Een transparante en eerlijke prijs voor geleverde diensten