Persoonlijke benadering bij het bieden van oplossingen
Uitstekende service. Wij staan altijd voor je klaar
Een transparante en eerlijke prijs voor geleverde diensten
Interview Sjors, eigenaar Tel-it
Sjors van de Lindeloof is mede-eigenaar van Tel-it Telecom & ICT. Hij is operationeel verantwoordelijk voor de ICT. Ook onderhoudt hij contact met klanten en dat is heel afwisselend, want eigenlijk kunnen ze voor elke branche werken, elk bedrijf heeft wel een ICT omgeving. Ook werken zij voor een aantal particuliere klanten. Sjors vertelt enthousiast over zijn bedrijf, zijn klanten, zijn werk én ambities.
Razendsnelle ontwikkelingen
Er is in de ICT veel veranderd in de afgelopen jaren. “Waar ik 15 jaar geleden heel veel bij klanten over de vloer kwam om alles ter plekke te updaten en installeren, regelen we nu het merendeel remote. We zijn nu veel meer bezig met alles optimaal in te richten voor de klant.” Bedrijven zijn dus ook steeds afhankelijker geworden van internet. Dit maakt dat ook het werk van Sjors is veranderd. “Ik ben nu veelal strategisch bezig binnen ons bedrijf. Ik houd me bezig met ontwikkelingen in de markt. Kunnen we klanten beter helpen met nieuwe toepassingen in de markt? Dan kijk ik of dat past bij onze klanten en of we daar wat mee kunnen”, vertelt Sjors.
Zo benaderen ze hun klanten dus proactief bij nieuwe ontwikkelingen. “We denken mee met onze klanten en omdat de ontwikkelingen snel gaan, kijken we of we ze meekrijgen. Deze vernieuwingen kunnen ervoor zorgen dat processen efficiënter kunnen verlopen. Natuurlijk zorgen we altijd dat de ICT werkt, maar soms kan het efficiënter door een bepaalde ontwikkeling.” Hij stelt niet alles voor bij alle klanten, maar stemt dit altijd af op de klant zelf. Hij vult aan: “En soms kunnen we op deze manier een toekomstig probleem te voorkomen.”
Iets met computers
Sjors wist al op zijn 12de dat hij ‘iets met computers’ wilde gaan doen. “Tijdens het MBO, toen ik 17 was, fietste ik ’s avonds naar klanten toe. In de buurt wisten mensen dat ik iets met computer deed. Zo ontstond mijn bedrijf.” Later op het HBO had hij met dit bijbaantje al prima inkomsten en daarna heeft hij zijn bedrijf uitgebouwd. In 2010-2014 groeide zijn ICT-bedrijf heel rap. “Ik werkte toen nog vanuit huis. In die tijd leerde ik Ludo kennen en met zijn telecombedrijf kon ik zo nu en dan al samenwerken. “In 2015 werd de druk te hoog en moest er wat veranderen, ik maakte veel te veel uren”, geeft Sjors toe. In 2016 is hij verhuisd naar een nieuw huis en ging hij werken vanuit de garage. Met een stagiaire erbij kreeg hij iets meer rust.
Ludo gooide roet in het eten
Toen hij net een kantoor aan huis had verbouwd, kwam Ludo roet in het eten gooien. “Ludo kwam met het idee om samen wat te gaan doen.” In 2017 is Sjors met zijn ICT-bedrijf samen gegaan met het telecombedrijf van Ludo. Zo ontstond Tel-it. Ze waren al snel met een team van vijf, dat elk jaar bleef groeien. Inmiddels zijn ze met 12 en wat externen. “Dat team paste niet meer in dat pand, dus inmiddels zitten we hier op Argon 1, op de Borchwerf.”
Gelukkig pakte de samenwerking heel goed uit. “Alleen is ook maar alleen. Ik had wel contact met klanten, maar ik vind het fijn om met iemand te kunnen sparren. Dat is veel leuker. Ik kon met telefonie erbij, een veel breder pakket aanbieden aan mijn klanten. Samen hadden we direct een mooi groeipotentieel.”
Zijn werk is door de samenwerking wel veranderd. Sjors vertelt: “Ik was toen ik nog alleen was, vooral uitvoerend bezig. En dat mis is wel eens en daarom doe ik het soms ook nog. Zo blijf ik ook op de hoogte van het vak.”
Groeien is geen doel
Tel-it is een bedrijf met vooral techneuten is niet gericht op snelle sales. Zij hebben dan ook geen accountmanagers in dienst. Het draait er niet om prijs, maar om de kwaliteit. En dat is voor bedrijven heel belangrijk, zonder ICT zijn ze nergens. “Klanten zien ons als een club met normale jongens, als je daar heen gaat, dan fixen ze het. Het draait bij ons om vertrouwen en blije klanten. Dat wil ik zijn en zo wil ik dat we blijven.”
Een mooie club met techneuten en blije klanten. Dat klinkt inderdaad als iets dat je vooral moet willen behouden!
Deskundige ICT en telecom specialisten met veel ervaring
Persoonlijke benadering bij het bieden van oplossingen
Uitstekende service. Wij staan altijd voor je klaar
Een transparante en eerlijke prijs voor geleverde diensten