Persoonlijke benadering bij het bieden van oplossingen
Uitstekende service. Wij staan altijd voor je klaar
Een transparante en eerlijke prijs voor geleverde diensten
Interview Luc
Luc vervult de rol van allround ICT medewerker bij Tel-it. “Eigenlijk doe ik alles wat met het ICT vak te maken heeft: telefonie, computers, netwerken. Twee dagen per week zit ik op support, waar ik mensen telefonisch en op afstand help met hun problemen. Soms komt er een nieuwe aanvraag binnen of een nieuwe medewerker die start.”
De rest van de week werkt Luc buiten de deur om problemen op te lossen die binnenkomen via support. “Ik help met zaken zoals kapotte computers, netwerken, en het aansluiten van glasvezel. Bijvoorbeeld, op de Borchwerf hebben we een traject gehad waarbij een aannemer glasvezel aanlegde. Daar komt internet op te staan en wij sluiten de rest aan vanuit het aansluitpunt dat de aannemer aanlegt.”
Telefonie en nieuwe klanten
Luc houdt zich ook bezig met telefonie, zowel op afstand als op locatie. “We hebben veel nieuwe klanten die overstappen naar ons voor telefonie. Meestal is dit een gecombineerd traject, waarbij we ook ICT-diensten leveren.”
Diversiteit en afwisseling
Luc werkt nu twee jaar bij Tel-it. “Ik begon met vijf dagen support en inmiddels ga ik ook naar klanten toe. Die afwisseling vind ik leuk, daarom ben ik bij Tel-it gaan werken.” Wat Luc het meest aanspreekt in zijn werk, is de diversiteit. “Elk probleem is anders, elke dag is anders. Dat maakt het werk interessant.”
Sterke allround vaardigheden
Luc beschrijft zichzelf als een allrounder. “Ik heb overal eigenlijk wel een beetje verstand van. Elke hoek van het vak, weet ik mijn mannetje wel te staan. Sommige collega’s zijn gespecialiseerd, en op hen kan ik terugvallen.”
Achtergrond en opleiding
Luc heeft een achtergrond in MBO 4 systeembeheerder. “Het sluit niet heel erg aan bij wat ik nu doe, het is heel basis. Ik heb alle kennis gehaald uit werk en stages. ICT groeit heel snel en je moet meegaan.”
Vrije tijd en nieuwe uitdagingen
In zijn vrije tijd voetbalt Luc en gaat hij vaak met vrienden een drankje doen. “Ik woon sinds kort op mezelf, dus dat is ook even nieuw voor me.”
Ontwikkeling bij Tel-it
Luc ziet positieve ontwikkelingen bij Tel-it. “We willen alles steeds beter doen. Eerst hadden we zoveel werk dat we vooral draaiden. Nu kunnen we inzoomen om onze dienstverlening beter te maken en preventief support leveren, zodat onze klant ons niet nodig heeft. We hebben een nieuw monitoring systeem dat automatisch taken kan uitvoeren. Zo kunnen de computers alles al zelf en geven ons een signaal.”
Gezellige werksfeer
De werksfeer bij Tel-it omschrijft Luc als heel gezellig. “We zijn een jonge ploeg en dat matcht heel goed. Sommige collega’s zijn iets ouder, maar ook dat matcht heel goed.”
![](https://telit.nl/wp-content/uploads/2024/02/luc.jpg)
Deskundige ICT en telecom specialisten met veel ervaring
Persoonlijke benadering bij het bieden van oplossingen
Uitstekende service. Wij staan altijd voor je klaar
Een transparante en eerlijke prijs voor geleverde diensten